Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Monday, August 1, 2011

SALAM RAMADHAN & SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA




Assalamualaikum

Macam mana hari pertama berpuasa???
pagi tadi sahur apa??
aku pagi tadi sahur biasa biasa ja
nasi putih plus ayam masak kicap dgn air milo

aku bangun dalam pukul 4 lebih
tapi semalam aku dengan housemate dah siap masak
takut pepagi tak sempat nak masak plak
mana la tahu terbangun lambat kan

semalam dah start terawih
aku lin & effa(housemate aku) pegi solat dekat masjid wilayah
kitorang dari rumah dalam 8.30
sampai sampai ja kat sana
fulamakkk banyaknya keta

nak parking dekat mana ni..
sampai ke hujung dunia gak la kitorang parking
turun turun ja dari keta terus kitorang cepat cepat naik ke atas
orang dah siap azan tuk solat isya
nasib la sempat

rumah kitorang dengan masjid wilayah dekat ja
tu yang selamba badak pegi lambat
sekali lupa mestila ramai orang
kitorang semalam buat 8 ja

masa nak balik tu
ya allah jem terukkk
sampai xgerak2 keta
kitorang memasing cakap..kalau tahu macam ni baik buat 20 ja tadi
tapi disebabkan member aku lin tu lapar
tu yang buat 8 ja
dia tu penyakit gastrik

masa odw balik tu kitorang singgah makan dekat gerai depan rumah ja
tapi nak tunggu nasi siap punya la lama
daripada lapar terus jadi kenyang
habis habis makan semua dekat pukul 11.30 lebih

sampai sampai ja rumah terus aku ngn lin keluarkan ayam nak masak
habis masak pun dekat 12.30
kitorang tido dalam kol 1
tu pun xboleh nak tido sangat
bebudak dekat bawah rumah dok buat bising
tensen tensen

banyaknya aku dok merepek
padahal nak ucap selamat berpuasa ja

ok..dikesempatan ini
syukur kehadrat ilahi kerana di beri peluang untuk melaksanakan rukun islam
yang ke 3
semoga ramadhan kali ini lebih bermakna daripada sebelumnya
salah dan khilaf mohon dimaafkan
banyak banyak kan la beribadah selagi kita masih bernafas..



0 prince & princess:

Post a Comment